keskiviikko 10. kesäkuuta 2020

can't resist to say this about knowledge

Kaikki alkoi Swami Prabhupadan kirjasta Bhakti Jooga. Ostin sen Kirkkonummen torilta muistaakseni puolella eurolla. Oma ensivaikutelma oli että ... meinasin sanoa kuin eri planeetalta mutta se ei kuvaa todellista uuden löytämisen tunnetta. Sinä kesänä pesin mattoja ja toistin mielessäni Maha Mantraa. 

Olenko päässyt mihinkään? No en oikeestaan. Olen vain väsynyt ja kuiva kuin kovettunut Wettexin tiskirätti. 

Siis kyllä mä olen päässyt kokemaan kivoja juttuja ja kuuntelemaan mahtavia opetuksia. En kuitenkaan pysty tekemään mitään himolle joka kihelmöi vatsanpohjassa, kun mielikuva täydestä Captain Morgan rommipullosta välähtää ja tiedän sen vaihtavan ensi perjantaina Alkossa omistajaa.  

Jotta sä voisit luopua sun saastuneesta älykkyydestä, se täytyy ensin tunnistaa. Oi olen mahtava joogi mutta, kun en tee harjoituksia niin mieleni palaa takaisin normaaliin, maadoittuneeseen tilaan. Ja syönkin aika paljon. Mutta olen silti mahtava joogi! Tällainen ajattelu on selvä indikaattori että nyt on jotain aivan viturallaan. 

Se on vaan niin, että kun joka kerta syö yksin niin mieli alkaa herkistyä tälle tapahtumalle. Sitä alkaa huomaamaan kaavoja oman tietoisuudentilan muutoksissa. Esim toisella ihmisellä on enemmän valtaa kuin minulla. Mieleni ehdollistuminen aiheuttaa että koen huonoa oloa tästä tosiasiasta, että olen heikko. Ymmärrän olevani alhaisemmassa asemassa ja vaikutusvaltani hälvenee kuin aamusumu. Mutta hetkonen! 

Vähän aikaa sitten olin suuri joogi jota kukaan ei uskalla uhmata. Ja bingo! Tässä on se erotus egon buustaaman älyn ja todellisuuden välillä. Ei tätä ilman rehellisyyttä pysty oikeesti tekemään. 

Tosiasiassa valta/power on täydellinen distraction. Se estää sua täysin saavuttamasta minkäänlaista älykästä synteesiä siitä tosiasiasta, että knowledge on parasta mutta myös siitä, että se on määrittelyssään aivan mahdottoman liukas kiinnipidettävä. Valta saa sut vaan myöntämään itsellesi on nyt mulla on se. Tieto on valtaa ja valta on tietoa, eikä mikään voi sitä kaataa. Etkä sä EDES ymmärrä ettet voisi olla pahemmin väärässä! Eikä tällaiseen tilanteeseen kannata edes puuttua. Ugh! Olen puhunut




 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti