tiistai 26. marraskuuta 2019

Kahvia ja opettajia

Täähän on tällaista lapsen "mikä juttu toi nyt oli" ihmettelyä. Millaiset vaikutukset individualismilla on yhteiskuntaamme? Joku osaisi kyllä selittää tuon hienosti.. Mulla on vain jotkut alkeelliset defenssirefleksit päällä myös selvinpäin. Nythän olen bajoissa ja uskallan kirjoittaa siitä jotain nettiin. Pakottiko internet meiät individualismiin? Mihin kaikkiin asioihin internet on meidät pakottanut ja mitkä tulevat olemaan niiden asioiden seuraukset. 
Jes! Osasin.. Tein luovan ajatuksen ja kirjoitin sen reaaliajassa ylös. Jospa pelkään että seuraava ajatus on luova - ja olen vain yrittänyt pysäyttää ajatukseni. Siinä ei ollut mitään järkeä, ehkä. Tein meinaan monen vuoden ajan sellaista sisäistä hiljentymistä, jota en alkon takia enää pysty saavuttamaan joogalla ja meditaatiolla. Nyt on hieman synkeä olo...

Mitä mun itseni joogalle oikein kävi? Nykyään seuraan astro.fi sivustoa ja minullahan on oma astrokalenterikin. Miksi ne Perttu Häkkisen puheet nukuttavat niin hyvin? Nukun aika hyvin oikeastaan. Paitsi olen juomaputken jälkeen joku pari päivää hereillä. Tänään meinasi aamulla vähän kiukuttaa kahvinpuute. En tajua ihmisiä jotka juovat kahvia. Itse en kestä sitä ainetta yhtään - ja minulla onkin pitkä hate & love suhde kahviin. 

Mutta mitä mun joogalle oikeasti kävi? Jos se oli minulle vain ajatustenpysäyttämistä enkä nyt jaksa nähdä vaivaa ajatusten pysäyttämiselle. Mitä sitten teen? Kuka pystyy neuvomaan minua? Mitä jossen luota enää opettajiin, luotanko kehenkään opettajaan? Kyllä mä aika moniin. Matti Rautaniemi ja Miska Käppi tekevät joogapodcastia nimeltä Maailmanpuu. Ammaan. Kaikkiin niihin joihin olen saanut hyvän suhteen median kautta. Mutta millainen tuo suhde sitten on? Luotanko vain, että muilla on enemmän tietoa kuin minulla - mutten näe vaivaa saavuttaa muiden ihmisten tietoa? 
Luotan myös Buddhaan. En edes osaa kertoa miksi.. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti